Візитна картка блогу
План
роботи методичного об'єднання
вчителів фізики та астрономії
Гребінківської ОТГ
на
2019-2020 н.р.
з проблеми: «Підвищення якості й ефективності
освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».
У 2018-2019 навчальному році члени
методичного об’єднання вчителів фізики та астрономії працювали над
розв’язанням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних
умов. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей
учнів, учителів члени районного методичного об’єднання вчителів фізики та
астрономії працювали над вирішенням методичної та виховної проблем.
Методичне об’єднання вчителів фізики та
астрономії працювало керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту», Концепцією загальної середньої освіти, Національною доктриною
розвитку освіти, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ ст»,
директивними та інструктивними документами Міністерства освіти та науки
України, департаменту освіти та науки, молоді ОДА, обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти.
Вчителі фізики та астрономії Гребінківської ОТГ в 2018-2019 н.р. працювали
над методичною темою : « Підвищення ефективності навчання фізики».
Уся робота з підвищення професійної
майстерності вчителів будувалася на основі попереднього аналізу різноманітних
даних, результатів моніторингових досліджень. Методична робота на діагностичній
основі дає можливість виявити переваги та недоліки набутого досвіду роботи
вчителя та помилки, що потребують методичної корекції, допомоги, і на цій
підставі спланувати подальші дії з колегами у методичному об’єднанні.
У роботі методичного об’єднання поєднуються
колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх
проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на зростання його
педагогічної майстерності й задоволення запитів учителів-практиків.
Основною складовою в підвищенні наукового,
фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. В її процесі вивчається
нова література (журнали, газети освітнього профілю), методи та методика
викладання окремої галузі знань, набутий досвід іншими педагогами і не лише
вітчизняними. Результати цієї роботи були викладені у вигляді доповідей на
засіданнях методичних об’єднань та майстер-класах.
Роботу методичного об’єднання організовано
наступним чином: з чотирьох засідань на рік два - теоретичні, два - проводяться
у формі семінарів-практикумів на базі шкіл, додатково за потребою педагогів
проводяться тренінги з вдосконалення ІКТ-компетентності.
Протягом року на засіданнях вчителі
розглядали наступні питання:
˗ Проектні технології
навчання на уроках природничого напряму
˗ Організаційні питання:
ведення журналів, підготовка до ДПА, участь у конкурсах.
˗ Формування навичок ХХІ
століття на уроках природничого напряму.
˗ Зовнішнє незалежне
оцінювання з фізики у 2019 році.
˗ Використання вільного
програмного забезпечення на уроках фізики та астрономії.
˗ Використання
Google-технологій у діяльності вчителя.
- Організація фізичного
експерименту.
˗ Навчально-дослідницька
діяльність та винахідництво: мотивувати, навчити, підтримати.
˗ Робота з обдарованими
дітьми. Розбір завдань районної,обласної олімпіади.
На засіданнях також впроваджуються і
нетрадиційні форми методичної роботи: круглий стіл,майстер-клас, аукціон
педагогічних ідей та методичний фестиваль.
Систематична цілеспрямована методична робота
з учителями фізики, яка позитивно впливає на рівень професійної компетентності
педагогів , суттєво позначається на її результатах і ефективності.
Підвищенню фахового рівня педагогів сприяє їх участь у методичних
заходах різного рівня: конференціях, семінарах, конкурсах тощо.
Мета
роботи методичного об’єднання
Оптимізація навчально-виховного процесу, підвищення
ефективності методичної роботи з педагогічними кадрами, вдосконалення її
змісту, удосконалення професійної майстерності та розвитку творчої активності
педагогів, впровадження в практику роботи досягнень науки, нових технологій, на
основі діагностування педагогічної майстерності.
Зокрема:
* підвищення якості освіти та професійної майстерності
(компетентності) педагогів;
* удосконалення науково-методичного забезпечення навчального
процесу;
* упровадження та поширення інноваційних освітніх
технологій.
Завдання:
- вивчити
нормативні документи, науково-теоретичні джерела щодо впровадження інновацій;
-
проаналізувати рівень та ефективність застосування інноваційних освітніх
технологій;
-
систематизувати методичні матеріали щодо використання інноваційних
технологій;
- організувати
діяльність вчителя та навчально-виховний процес в інноваційному режимі;
- стимулювати творчу активність вчителів
школи, створити умови для проведення уроків нового типу, які сприяють
професійному вдосконаленню та творчому зростанню вчителів;
- удосконалити
навчально-виховний процес із використанням інноваційних технологій;
- поширювати
педагогічний досвід педагогів щодо питань використання інноваційних освітніх
технологій.
Пріоритети:
* створення умов для використання інноваційних педагогічних
технологій з метою формування активності, всебічного розвитку учнів у процесі
взаємодії педагога з вихованцями;
* формування позитивного іміджу сучасного навчального
закладу.
Очікувані
результати:
1.Запровадження освітніх інновацій у навчально-виховний
процес.
2.Підвищення якості освіти та забезпечення якості знань
учнів відповідно до запитів самих учнів
та їхніх батьків.
3.Зростання професійної компетентності вчителів фізики та
астрономії.
4.Створення оптимальної та ефективної системи управлінню
освітою з використанням сучасних інноваційних освітніх технологій.
Пріоритетні напрямки роботи
методичного об’єднання учителів фізики та астрономії
на 2019-2020
навчальний рік:
І. Теоретичні основи фізики
1. Відкриття в галузі фізики, їх роль у
вирішенні глобальних проблем людства.
2. Сучасні дослідження планет Сонячної
системи.
3. Новітні технічні розробки в галузі фізики
(астрономії).
ІІ. Методика викладання
1. Особливості оновленої програми з фізики
для основної школи.
2. Методика формування
ключових компетентностей учнів засобами фізики (астрономії).
3. Впровадження елементів STEM-освіти в
навчальному процесі з фізики та астрономії.
4. Методика формування та оцінювання предметної фізичної компетентності учнів.
5. Можливості сучасного фізичного обладнання
для організації навчальної та дослідницької діяльності учнів. Тренінги з
вдосконалення ІКТ-компетентності.
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МЕТОДИЧНОГО
ОБ`ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ І
АСТРОНОМІЇ
Серпень, 2019
1. Про виконання плану роботи МО вчителів фізики та
астрономії за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи на поточний
навчальний рік.
2.
Забезпечення навчально-виховного процесу в ОТГ: готовність кабінетів до роботи
у новому навчальному році; підсумки участі учнів та вчителів
в конкурсах протягом 2018-2019
н.р.; залучення до участі у конкурсах,конференціях, турнірах та олімпіадах
у 2018-2019 н.р.
3.
Розподіл доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік.
4. Аналіз
навчальних
програм, підручників на 2018-2019 н.р. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів.
Впровадження нових Державних стандартів у 11 класі.
Листопад, 2019
Семінар з проблеми « Нові підходи до вивчення
фізики у 11 класі за
новою програмою»
1.
Майстер-клас "Я роблю так: Вивчення фізики у 11 класі" ( учителі ЗНЗ)
2. Викладання уроків фізики у 11 класі за різними підручниками
(круглий стіл)
3.
Організаційні питання: ведення журналів, про підготовку та участь в ІІ етапі
Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсах, підготовка матеріалів до
обласних проектів.
Січень, 2020
1.
Підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики, І етапу
Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів
Малої академії наук
2.
Структура завдань тематичних контрольних робіт
3. Організація
та проведення лабораторних і практичних робіт.
4. Міжпредметні зв’язки на уроках фізики.
Квітень, 2020
1.
Астрономічні читання
«Україна – космічна держава. Розвиток космонавтики в Україні.»
2. Узагальнення передового
перспективного досвіду вчителів та впровадження його у практику.
3. Запровадження інноваційних форм
роботи.
4. Підготовка учнів до ДПА, зовнішнього
незалежного оцінювання з фізики у 2020 році.
Робота з молодими вчителями
1.Сприяти
постійному творчому зростанню, формуванню педагогічної майстерності;
2.Допомогти
в плануванні та організації роботи з питань модернізації навчально – виховного
процесу;
3.Впроваджувати
передові методи у викладанні;
4.Правильно
обирати форми, методи й засоби навчання.
5.
Постійно надавати індивідуальні консультації вчителям фізики та астрономії зі
стажем до 3-х років.
6.Організувати відвідування молодими вчителями
уроків у досвідчених педагогів.
7.Забезпечити пам’ятками для самоаналізу уроків фізики та
астрономії вчителів – початківців.
Позакласна робота з фізики
1.Домогтися
вищої результативності учнів навчальних
закладів у
Всеукраїнських олімпіадах.
2.Щорічно
проводити тижні фізики та астрономії в навчальних закладах.
3.Практикувати
проведення в школах КВК, вечорів, конкурсів, виставок
учнівських практичних та лабораторних робіт з
фізики.
4.
Організувати підготовку школярів у секціях МАН
і забезпечити участь
учнів у конкурсах науково – дослідницьких
робіт. Домогтися високих
результатів.
Зміст роботи
методичного об’єднання вчителів фізики та астрономії
Зміст роботи
|
Термін
|
Виконавці
|
Вивчення й реалізація
основних положень нормативних і директивних документів про освіту щодо
вивчення фізики та астрономії.
|
серпень
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Робота з новими
Державними стандартами.
|
протягом року
|
вчителі фізики
|
Складання паспортів кабінетів
фізики
|
серпень
|
завідуючі кабінетами
|
Планування роботи з
предмета в новому навчальному році, затвердження календарного планування з
фізики та астрономії.
|
серпень
|
вчителі фізики та
астрономії
|
Консультації з питань
ведення шкільної документації.
|
протягом року
|
голова МО, методист МК
|
Складання пакету
документів, необхідних при вивченні фізики та астрономії
|
серпень-вересень
|
голова МО, методист МК
|
Складання плану роботи
МО вчителів фізики та астрономії.
|
серпень
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Складання графіка
проведення відкритих уроків та виховних заходів з фізики та астрономії на новий
навчальний рік.
|
серпень-вересень
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Вивчення рівня
навченості учнів.
|
1 раз на семестр
|
вчителі фізики
|
Проведення
консультацій з проблем навчально-виховного процесу.
|
протягом року
|
голова МО, методист МК
|
Перевірка виконання програм.
|
двічі на рік
|
вчителі фізики
|
Вивчення,
узагальнення, пропагування передового педагогічного досвіду. Створення банку
даних актуального досвіду, організація самоосвіти.
|
протягом року
|
вчителі фізики
|
Вдосконалення
педагогічної майстерності вчителів; керівництво роботою школи молодого
вчителя; творчим колективом вчителів фізики
|
протягом року
|
голова МО
|
Опрацювання матеріалів
для проведення підсумкової державної атестації у випускних класах.
|
лютий-березень
|
вчителі фізики
|
Розробка основних
напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності
учнів у позакласній роботі з фізики (олімпіади, конкурси, предметні тижні,
аукціони знань тощо).
|
протягом року
|
вчителі фізики
|
Підготовка, відбір
матеріалів до участі у конкурсах фахової майстерності (вчитель року).
|
протягом року
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Проведення І-ІІ турів
Всеукраїнської шкільної олімпіади з фізики, підготовка учнів Всеукраїнського
конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук
України (відділення «Технічні науки», «Фізика та астрономія»)
|
вересень-грудень
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Заслухати звіти про
проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників та
спецкурсів
|
Грудень -травень
|
Голова МО
|
Підбиття підсумків
роботи МО вчителів фізики.
|
червень
|
голова МО
|
Завдання членам МО
вчителів фізики на засідання серпневої педагогічної конференції.
|
червень
|
голова МО
|
Планування роботи МО
вчителів фізики на наступний навчальний рік.
|
серпень-вересень
|
голова МО, вчителі
фізики
|
Комментарии
Отправить комментарий